yeni lezzetler,yeni paylaşımlar…

EVDE EKMEK

 

 

Dört gündür evimizi miss gibi ekmek kokuları sardı. Neden mi? Uzun zamandır alsam mı almasam mı diye düşündüğüm ekmek yapma makinesini sonunda aldık. Marka olarak Sinbo ya da Kenwood düşünüyordum ama Cumhuriyet Bayramı günü Forum Bornova’da gezerken “Esse”de ufak,şirin ve fiyatı (59 YTL) son derece uygun ekmek makinelerini gördük,ani bir kararla alıp çıktık 🙂 Makine 550 gr.lık minik ekmekler yapıyor,biz 3 kişi olduğumuz için bize yeterli geldi. Arka arkaya tam tahıllı ekmek,beyaz ekmek,zeytinli ekmek ve 7 tahıllı ekmekler denedim. Hepsi ayrı ayrı çooook güzel oldu.Tarifler konusunda oldukça sıkı bir araştırma yaptım ,genellikle 900 gr.lık ve 1100 gr.lık tarifler vardı,yarım ölçü uyguladım,sonuç mükemmeldi.Tariflerim şöyle :

 

Tam Tahıllı Ekmek

 

200 ml su veya süt
1 yemek kaşığı yağ (margarin ya da sıvı yağ)
1 tatlı kaşığı şeker
1/2 tatlı kaşığı tuz
300 gr tam buğday unu
1 tatlı kaşığı instant maya

 

 

Beyaz Ekmek
200 ml su
1 yemek kaşığı yağ
1/2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı süttozu (ben cafemate koyuyorum)
1 tatlı kaşığı instant maya
350 gr beyaz un
Karıştırma kabının içine önce su,yağ,tuz ve şeker konuyor,un suyu kaplayacak şekilde üstüne ekleniyor,süt tozu ve maya en üste konuyor ve düğmeye basılıyor 🙂 Üç saat sonra nefis ekmeğiniz sofranızda… (ekmeğinize başka katkılar yapmak isterseniz bip sesinden sonra ekliyorsunuz: zeytin,kurutulmuş domates,ceviz vb.)

Bir Cevap Yazın

